Wednesday, December 16, 2009

World Vision International Timor-Leste (Bobonaro Area), 3 Positions, Deadline January 8, 2010.




World Vision International – Timor Leste

Bobonaro Area Program – Bobonaro

 

JOB VACANCY ANNOUNCEMENT


World Vision Timor Leste, a non-profit Christian Humanitarian Organisation, committed to working with the poor and vulnerable, is seeking qualified national staff to fill the following vacant positions in Bobonaro:
World Vision Timor Leste adalah organisasi Kristen kemanuasiaan yang bekerja dengan orang-orang miskin dan melarat, saat ini mencari Warga Negara Nasional yang berkualitas untuk mengisi posisi-posisi yang kosong berikut ini yang berpusat di Bobonaro:

1.      Facilitator - Nutrition 
2.      Facilitator – Agriculture
3.      Assistant Facilitator - Agriculture

Applicants should submit an application letter, CV and other documents to:
Para pelamar silakan menyerahkan surat lamaran, CV dan dokumen lainya ke alamat ini:

World Vision Timor Leste
Human Resources Department
Rua Jacinto de Candido/Rua D Fernando
Caicoli, Dili or branch office in Maliana, Baucau & Aileu
or
P.O. Box 43, Dili. Timor Leste
Applications are due on 08 January 2010 at 5:00
Applikasi akan ditutup pada tanggal 08 January 2010 pada jam 5 Sore



1.      Facilitator - Nutrition

 

Purpose of the Position

Bobonaro Area Program is implementing a 4 year project commencing in FY10 called the  Bobonaro Food Security and Nutrition Project. This project has two objectives; the first is to improve community knowledge and practices related to nutrition and health and to improve health services for children in the beneficiary communities; the second objective is to increase household food availability and access through increased capacity for crop production and diversification, improved storage and income generation.  The project covers several sub-districts in the district of Bobonaro. 
Bobonaro Area Program mengimplementasi proyek 4 tahun mulai di FY10 disebut Bobonaro Food Security dan Nutrition Project. Proyek ini mempunyai dua tujuan; yang pertama akan memperbaiki pengetahuan dan latihan yang berhubungan dengan ilmu gizi dan kesehatan untuk memperbaiki jasa kesehatan bagi anak di komunitas; tujuan kedua akan menambah ketersediaan makanan dan akses rumahtangga lewat penambahan kapasitas untuk produksi tanaman pangan dan diversifikasi, penyimpanan yang diperbaiki dan pembangkitan penghasilan. Proyek meliputi beberapa kecamatan di daerah Bobonaro.

Under the direction of the Project Coordinator, the Nutrition Facilitator will ensure that the project is implemented effectively, based on the project design and budget. 
Dibawah petunjuk Koordinator Proyek, memastikan bahwa proyek telah diterapkan secara efektif, berdasarkan pada rancangan proyek dan anggaran. 

Major Responsibilities
Project Implementation
·         Together with the Family Health Promoter (PSF) and in coordination with the Project Coordinator and community leaders mobilize community for organizing health and nutrition events in the scope of the project.
Bersama dengan PSF dan dalam koordinasi dengan Koordinator Proyek Distrik dan pemimpin masyarakat memobilisasi masyarakat untuk mengorganisir acara kesehatan dan nutrisi dalam jangkauan proyek.
·         Provide organizational and technical support for PSF to organize monthly SISCA sessions.
Menyediakan bantuan organisasional dan teknik kepada PSF agar mereka mengorganisir sesi SISCA bulanan.
·         Support PSF to organizing weekly home visitations in the beneficiary communities.
Mendukung PSF untuk mengorganisir mingguan kunjungan rumah bagi masyarakat penerima.
·         Ensure correct performance of the anthropometric examinations and recording by PSF.
Memastikan pelaksanaan yang benar dari uji anthropometri dan dicatat oleh PSF.
·         Ensure that health education messages disseminated by the PSF in the beneficiary communities are scientifically sound, culturally appropriate, target unhealthy practices prevalent in the beneficiary communities and are in line with the national strategies.
Memastikan bahwa pesan pendidikan kesehatan disebarkan oleh PSF untuk masyarakat yang menerima secara ilmu pengetahuan, kelayakan secara budaya, target praktek lazim yang tidak sehat di dalam masyarakat yang menerima dan sejajar dengan strategi nasional.
·         Ensure that all malnourished and sick individuals (especially pregnant and lactating women and children under five years old) identified during SISCA sessions and weekly home visitations get access to the respective recovery and treatment services.
Memastikan bahwa semua kekurangan gizi dan orang yang sakit (khususnya ibu hamil dan menyusui, serta balita)  diidentifikasi selama sesi SISCA dan kunjungan rumah mingguan mendapatkan akses untuk pemulihan secara terhormat dan perawatan.
·         Ensure that early identification of diseases during community visitations and SISCA follows standards and procedures outlined in national IMCI and PSF guidelines.
Memastikan bahwa identifikasi awal dari penyakit selama kunjungan masyarakat dan SISCA mengikuti standar dan prosedur yang diuraikan di dalam IMCI nasional dan petunjuk PSF.
·         Under the direction of the Project Coordinator, ensure that the project is implemented effectively, based on the project implementation plan.
Dibawah arahan dari Koordinator Proyek Distrik, memastikan bahwa proyek diterapkan secara efektif, berdasarkan pada rencana penerapan proyek.
·         With support from the Project Coordinator, prepare health education materials and conduct training for community members, local leaders and volunteers.
Dengan dukungan dari Koordinator Proyek Distrik mempersiapkan materi pendidikan kesehatan dan memimpin pelatihan untuk anggota masyarakat, pemimpin lokal dan sukarelawan.
·         Supervise activities conducted by the PSF in the project area and provide guidance for improving quality of their work.
Mengawasi kegiatan yang dilaksanakan oleh PSF di dalam area proyek dan memberikan bimbingan untuk memperbaiki kualitas kerja mereka.

Reporting, Monitoring & Evaluation
Pelaporan, Pengwasan & Evaluasi
·         Assist Project and M&E Coordinators in developing and revising project’s M&E framework and indicator tracking table.
Membantu koordinator proyek dan M&E dalam mengembangkan dan merevisi kerangka kerja M&E dan tabel jalan indikator.
·         Together with Project and M&E Coordinators develop and test project data collection tools.
Bersama dengan koordinator proyek dan M&E mengembangkan dan menguji alat pengumpul data proyek.
·         Ensure that data on the project’s progress is collected and submitted to the Project and M&E Coordinators on time.
Memastikan bahwa data pada perkembangan proyek dikumpulkan dan diserahkan kepada koordinator proyek dan M&E tepat pada waktunya.
·         Ensure that data on the project’s progress is reported on time and complies with the M&E framework and indicator tracking table.
Memastikan bahwa data pada perkemabngan proyek dilaporkan pada waktunya dan memenuhi kerangka kerja M&E dan tabel jalan indikator.
·         Assist M&E Coordinator in crosschecking, cleaning and analysing data collected in your project site.
Membantu koordinator M&E dalam memeriksa ulang, membersihkan dan menganalisa data yang dikumpulkan dalam area proyek anda.
·         Assist Project and M&E Coordinators and the Area Manager in conducting midterm and final evaluation of the project.
Membantu koordinator proyek dan M&E dan manajer sektor dalam melaksanakan evaluasi proyek pertengahan semester dan akhir.

Financial Management/Management Keuangan
·         Prepare annual budgets with the support of the Project Coordinator.
Mempersiapkan anggaran tahunan dengan bantuan dari koordinator proyek.
·         Manage and handle expenses related to the project to ensure optimal spending of funds.
Mengatur dan menangani pengeluaran terkait dengan proyek untuk memastikan penggunaan dana yang optimal.
·         Request and reconcile advances for the project implementation in a timely fashion and in accordance with WVTL internal regulations.
Meminta dan menetapkan uang muka untuk penerapan proyek tepat pada waktunya dan sesuai dengan regulasi internal WVTL.

Administration/Administrasi
·         Maintain up to date records of project documents, agreements, reports, photos and evaluations.
Menjaga pembaharuan catatan dari dokumen proyek, persetujuan, laporan, foto dan evaluasi.
·         Manage assets.
Mengatur Aset.

Staff supervision and capacity development
Pengawasan Staff dan Pengembangan Kapasaitas:
·         Actively supervise Assistant Facilitators including facilitating problem solving.
Secara aktif mengawasi asisten fasilitator, termasuk memfasilitasi penyelesaian masalah.
·         Implement the Performance Development Management (PDM) System.
Menerapkan Sistem Manajemen Pelaksanaan Pengembangan (PDM).
·         Identify training needs, prepare materials and conduct training for staff, in consultation with the HR Department.
Mengidentifikasi kebutuhan pelatihan, persiapan materi dan melaksanakan pelatihan untuk semua pegawai dalam konsultasi dengan Departemen Personalia.
·         Assume personal responsibility for career development, and improve technical knowledge through reading, on the job learning and training.
Menerima tanggung jawab personal untuk pengembangan karir, dan meningkatkan pengetahuan teknik melalui membaca, pembelajaran pada masa kerja dan pelatihan
·         Be open to change, seek to continuously improve processes, and think creatively and innovatively.   
Terbuka untuk berubah, mencari terus menerus untuk memperbaiki proses, dan berpikir kreatif serta inovatif

Other/Lainnya
·         Adhere to World Vision Core Values, Policies and procedures.
Mengikuti Nilai Inti dan Kebijakan World Vision.
·         Other duties as may be assigned by your supervisor. 
tugas lainnya yang diperintahkan oleh pengawas anda.


Knowledge, Skills, Abilities/Pengetahuan, Keahlian, Kemampuan

Education/ Pendidikan
Tertiary education in relevant field/Pendidikan tambahan di Bidang terkait
Required/ Diperlukan
Knowledge/
Pengetahuan
Good presentation and communication skills for a number of different audiences/Keahlian presentase yang baik untuk sejumlah penontong yang berbeda
Required/ Diperlukan

Fluent in Indonesian and Tetun/Lancar berbahasa Indonesia danTetum
Required/ Diperlukan

English language skills (can read and understand English)/Keahlian berbahasa Inggris (Bisa membaca dan memahami bahasa Inggris)
Preferred/ Diperlukan

Competent in the use of Microsoft Office computer programs including Word, Excel and PowerPoint/Cakap dalam pengunaan program computer Microsoft office termasuk Word, Exel dan Power Point.
Preferred/ Diperlukan
Experience
Minimum 2 years of work experience in related field/Minimal 2 tahun pengalaman kerja dibidang terkait
Required/ Diperlukan
Pengalaman
Proven project management skills/Keahlian management proyek yang terbukti
Required/ Diperlukan

Proven time management and organisational skills/Keahlian management waktu dan organisasi
Required/ Diperlukan

Experience facilitating development projects and/or working with community members/Berpengalaman memfacilitasi pengembangan proyek dan/bekerja dengan anggota Masyarakat.
Preferred/
Disukai

Proven leadership ability and experience as a team player/kemampuan memimpin yang terbukti dan berpengalaman sebagai pemain tim.
Preferred/
Disukai

Work Environment
Lingkungan Kerja
Will work with all strata of the village but with an emphasis on women and children./Akan bekerja dengan semua strata dari Desa tetapi dengan penekanan terhadap kaum perempuan dan anak-anak.



2.      Facilitator – Agriculture

 

Purpose of the Position/Tujuan dari Posisi

Bobonaro Area Program is implementing a 4 year project commenceing in FY10 called the  Bobonaro Food Security and Nutrition Project. This project has two objectives: the first objective is to improve community knowledge and practices related to nutrition and health and to improve health services for children in the beneficiary communities; the second objective is to increase household food availability and access through increased capacity for crop production and diversification, improved storage and income generation.  The project covers several sub-districts in the district of Bobonaro.
Bobonaro Area Program melaksanakan proyek 4 tahun mulai di FY10 disebut Bobonaro Food Security dan Nutrition Project. Proyek ini mempunyai dua tujuan; yang pertama akan memperbaiki pengetahuan dan latihan yang berhubungan dengan ilmu gizi dan kesehatan untuk memperbaiki jasa kesehatan bagi anak di komunitas; tujuan kedua akan menambah ketersediaan makanan dan akses rumahtangga lewat penambahan kapasitas untuk produksi tanaman pangan dan diversifikasi, penyimpanan yang diperbaiki dan pembangkitan penghasilan. Proyek meliputi beberapa kecamatan di daerah Bobonaro.

Under the direction of the Project Coordinator, ensure that the project is implemented effectively, based on the project design and budget. 
Dibawah pengarahan dari Koordinator Proyek, memastikan bahwa proyek diterapkan secara efektif, berdasarkan pada rancangan dan anggaran proyek.

Major Responsibilities
Project Implementation
·         Together with the Project Coordinator prepare an annual operation plan (POA) and Detailed Implementation Plan (DIP) based on the project design.
Bersama dengan Koordinator Proyek mempersiapkan rencana operasi tahunan (POA) dan rincian rencana implementasi (DIP) berdasarkan pada rancangan proyek.
·         Liaise with the community and government authorities regarding the project.
Berhubungan dengan masyarakat dan pemerintah yang berwenang atas proyek.
·         Increase farmers’ knowledge and skills primarily through providing field training.
Meningkatkan pengetahuan dan keahlian petani terutama melalui memberikan pelatihan lapangan.
·         Identify major farmer problems, opportunities and possible solutions in order to design training and demplots that meet farmers’ needs. Obtain opinions of women in the community, particularly women with malnourished children.
Mengidentifikasi masalah utama petani, kesempatan dan solusi yang memungkinkan dengan maksud untuk merancang pelatihan dan lahan percontohan yang memenuhi kebutuhan petani. Membuat upaya untuk memperoleh pendapat dari kaum perempuan di dalam masyarakat, terutama kaum perempuan dengan anak-anak kekurangan gizi.
·         Establish demplots (including trials) on Agriculture Advice Research Trials Farmers (AARTFs) in order to identify and/or to demonstrate better technologies (crops, varieties, farmer practices).
Membuat lahan percontohan (termasuk percobaan) pada AARTFs dalam rangka untuk mengidentifikasi dan/atau untuk mendemonstrasikan teknologi lebih baik (hasil panen, keragaman, praktek petani).
·         Establish demplots on farmers’ fields in order to demonstrate better varieties or practices. 
Membuat lahan percontohan pada ladang milik petani dalam rangka untuk mendemonstrasikan keragaman atau praktek yang lebih baik.
·         Produce weekly schedules and monthly and semi-annual reports for submitting to the Project Coordinator and National Office (eg. Program Manager, M&E Coordinator and Administration Assistant).
Membuat jadwal mingguan dan bulanan dan laporan pertengahan tahun untuk diserahkan kepada  Koordinator Proyek  dan Kantor Nasional (eg. Program Manajer, Koordinator M&E, dan asisten administrasi)

Innovation and Improvement
Inovasi dan Kemajuan
·         Make recommendations on continuous improvement of processes.
Membuat rekomendasi pada kemajuan terus menerus dari proses.
·         Improve your technical knowledge through reading, study and participation in training. Read handouts, information from websites, books and other information relevant to increasing knowledge and performance excellence.
Kemajuan pengetahuan teknik melalui membaca, studi dan ikut serta dalam pelatihan. Membaca  berita, informasi dari internet, buku dan informasi relevan lainnya untuk meningkatkan pengetahuan dan pelaksanaan kerja yang sangat baik.

Reporting, Monitoring & Evaluation
·         Assist Project and M&E Coordinators in developing and revising the project’s M&E framework and indicator tracking table.
Membantu proyek dan Koordinator M&E dalam mengembangkan dan merevisi kerangka kerja M&E dan tabel jalan indikator
·         Together with Project and M&E Coordinators develop and test project data collection tools.
Bersama dengan koordinator proyek dan M&E mengembangkan dan menguji alat pengumpul data proyek.
·         Ensure that data on the project’s progress is collected and submitted to the Project and M&E Coordinators in timely fashion.
Memastikan bahwa data pada perkembangan proyek dikumpulkan dan diserahkan kepada koordinator proyek dan M&E tepat pada waktunya.
·         Ensure that data on the project’s progress is reported on time and complies with the M&E framework and indicator tracking table.
Memastikan bahwa data pada perkembangan proyek dikumpulkan dan diserahkan kepada koordinator proyek dan M&E tepat pada waktunya.
·         Assist M&E Coordinator in crosschecking, cleaning and analysing data collected in your project site.
Membantu koordinator M&E dalam memeriksa ulang, membersihkan dan menganalisa data yang dikumpulkan dalam area proyek anda.
·         Assist Project and M&E Coordinators, as well as the area Manager, in conducting the midterm and final evaluation of the project.
Membantu koordinator proyek dan M&E dan manajer sektor dalam melaksanakan evaluasi proyek pertengahan semester dan akhir.

Financial Management
·         Prepare annual budgets with the support of the Project Coordinator.
Mempersiapkan anggaran tahunan dengan bantuan dari koordinator proyek.
·         Manage and handle expenses related to the project to ensure optimal spending of funds.
Mengatur dan menangani pengeluaran terkait dengan proyek untuk memastikan penggunaan dana secara optimal.

Administration
·         Maintain up to date records of project documents, agreements, reports, photos and evaluations.
Menjaga pembaharuan catatan dari dokumen proyek, persetujuan, laporan, foto dan evaluasi.
·         Manage assets.
Mengatur Aset.

Staff supervision and capacity development
Pengawasan Staff dan Pengembangan Kapasaitas:
·         Actively supervise Assistant Facilitators including facilitating problem solving.
Secara aktif mengawasi asisten fasilitator, termasuk memfasilitasi penyelesaian masalah.
·         Implement the Performance Development Management (PDM) System.
Menerapkan Sistem Manajemen Pelaksanaan Pengembangan (PDM).
·         Identify training needs, prepare materials and conduct training for staff, in consultation with the HR Department.
Mengidentifikasi kebutuhan pelatihan, persiapan materi dan melaksanakan pelatihan untuk semua pegawai dalam konsultasi dengan Departemen Personalia.
·         Assume personal responsibility for career development, and improve technical knowledge through reading, on the job learning and training.
Menerima tanggung jawab personal untuk pengembangan karir, dan meningkatkan pengetahuan teknik melalui membaca, pembelajaran pada masa kerja dan pelatihan
·         Be open to change, seek to continuously improve processes, and think creatively and innovatively.   
Terbuka untuk berubah, mencari terus menerus untuk memperbaiki proses, dan berpikir kreatif serta inovatif

Other/Lainnya
·         Adhere to World Vision Core Values, Policies and procedures.
Mengikuti Nilai Inti dan Kebijakan World Vision.
·         Other duties as may be assigned by your supervisor. 
tugas lainnya yang diperintahkan oleh pengawas anda.

Knowledge, Skills, Abilities/Pengetahuan, Keahlian, Kemampuan

Education/ Pendidikan
Tertiary education in relevant field/Pendidikan tambahan di Bidang terkait
Required/ Diperlukan
Knowledge/
Pengetahuan
Demonstrated leadership skills/mendemonstrasikan keahlian memimpin
Required/ Diperlukan

Good presentation and communication skills for a number of different audiences/Keahlian presentase yang baik untuk sejumlah penontong yang berbeda
Required/ Diperlukan

Fluent in Indonesian and Tetun/Lancar berbahasa Indonesia danTetum
Required/ Diperlukan

English language skills (can read and understand English)/Keahlian berbahasa Inggris (Bisa membaca dan memahami bahasa Inggris)
Preferred/ Diperlukan

Competent in the use of Microsoft Office computer programs including Word, Excel and PowerPoint/Cakap dalam pengunaan program computer Microsoft office termasuk Word, Exel dan Power Point.
Preferred/ Diperlukan
Experience
Minimum 2 years of work experience in related field/Minimal 2 tahun pengalaman kerja dibidang terkait
Required/ Diperlukan
Pengalaman
Proven project management skills/Keahlian management proyek yang terbukti
Required/Diperlukan

Proven time management and organisational skills/Keahlian management waktu dan organisasi
Required/ Diperlukan

Experience facilitating development projects and/or working with community members/Berpengalaman memfacilitasi pengembangan proyek dan/bekerja dengan anggota Masyarakat.
Preferred/ Disukai

Proven leadership ability and experience as a team player/kemampuan memimpin yang terbukti dan berpengalaman sebagai pemain tim.
Preferred/ Disukai

Work Environment
Lingkungan Kerja
Will work with all strata of the village but with an emphasis on women and children./Akan bekerja dengan semua strata dari Desa tetapi dengan penekanan terhadap kaum perempuan dan anak-anak.


3.      Assistant Facilitator - Agriculture

 

Purpose of the Position/Tujuan dari Posisi


Bobonaro Area Program is implementing a 4 year project commencing in FY10 called the Bobonaro Food Security and Nutrition Project. This project has two objectives: the first is to improve community knowledge and practices related to nutrition and health and to improve health services for children in the beneficiary communities; the second objective is to increase household food availability and access through increased capacity for crop production and diversification, improved storage and income generation.  The project covers several sub-districts in the district of Bobonaro.
Bobonaro Area Program melaksanakan proyek 4 tahun mulai di FY10 disebut Bobonaro Food Security dan Nutrition Project. Proyek ini mempunyai dua tujuan; yang pertama akan memperbaiki pengetahuan dan latihan yang berhubungan dengan ilmu gizi dan kesehatan untuk memperbaiki jasa kesehatan bagi anak di komunitas; tujuan kedua akan menambah ketersediaan makanan dan akses rumahtangga lewat penambahan kapasitas untuk produksi tanaman pangan dan diversifikasi, penyimpanan yang diperbaiki dan pembangkitan penghasilan. Proyek meliputi beberapa kecamatan di daerah Bobonaro.

 Under the direction of the Project Coordinator and Facilitator, ensure that the project is implemented effectively, based on the project design and budget.
Dibawah arahan dari Koordinator Proyek, memastikan bahwa proyek diterapkan secara efektif, berdasarkan pada rancangan dan anggaran proyek.


Major Responsibilities


Project Implementation
·         Provide input into the annual operation plan (POA) and detailed implementation plan (DIP) based on the project design.
Memberikan masukan ke dalam rencana operasioanal tahunan (POA) dan rencana penerapan terinci (DIP) berdasarkan pada rancangan proyek.
·         Liaise with the community and government authorities regarding project.
Berdampingan dengan masyarakat dan pihak berwenang dari pemerintah terkait dengan proyek.
·         Train farmers: Increase farmers’ knowledge and skills primarily through providing field training.
Melatih petani: Meningkatkan pengetahuan dan keahlian primer melalui memberikan pelatihan lapangan.
·         Establish demplots (including trials) in order to identify and/or to demonstrate better technologies (crops, varieties, farmer practices).
Membuat lahan percontohan (termasuk percobaan) dalam rangka untuk mengidentifikasi dan/atau untuk mendemonstrasikan teknologi lebih baik (hasil panen, keragaman, praktek petani).
·         Establish demplots on farmers’ fields in order to demonstrate better varieties or practices.
Membuat lahan percontohan pada ladang milik petani dalam rangka untuk mendemonstrasikan keragaman atau praktek yang lebih baik.   
·         Produce weekly schedule for submitting to the Agriculture Facilitator and Assist Facilitator to produce monthly report.
Membuat jadwal mingguan dan bulanan dan laporan pertengahan tahun untuk diserahkan kepada fasilitator petani dan membantu fasilitator petani untuk membuat laporan bulanan.
·         Make recommendations on continuous improvement of the processes.
Membuat rekomendasi pada kemajuan terus menerus dari proses.
·         Improve technical knowledge through reading, study and participation in training. Read handouts, information from websites, books and other information relevant to increasing knowledge and performance excellence.
Kemajuan pengetahuan teknik melalui membaca, studi dan ikut serta dalam pelatihan. Membaca  berita, informasi dari internet, buku dan informasi relevan lainnya untuk meningkatkan pengetahuan dan pelaksanaan kerja yang sangat baik.

Reporting, Monitoring & Evaluation
·         Develop monthly work plans and submit these to the Facilitator/Project Coordinator.
Mengembangkan rencana bulanan dan menyerahkannya kepada Fasilitator/Koordinator Proyek.
·         Assist the M&E Coordinator, Project Coordinator, and the community in data collection for project assessments, proposals, budgets, monitoring and evaluation.
Membantu Koordinator M&E, Koordinator Proyek, dan masyarakat dalam pengumpulan data untuk penilaian proyek, proposal, anggaran, pengawasan dan evaluasi.
·         Provide input into M&E framework.
Memberikan masukan ke dalam kerangka kerja M&E.
·         Provide input into the midterm and final evaluation of the project.
Memberikan masukan ke dalam evaluasi pertengahan semester dan akhir dari proyek.
·         Make recommendations on continuous improvement of processes.
Membuat rekomendasi terhadap kemajuan dari proses terus menerus.


Financial Management/Management Keuangan
·         Provide input into annual budgets.
Memberikan Masukan kedalam anggaran tahunan.
·         Manage and handle expenses related to the Project to ensure optimal spending of funds, with the support of the Facilitator/Project Coordinator.
Mengatur dan menangani pengeluaran terkait dengan proyek untuk memastikan pengeluaran dana yang optimal, dengan bantuan facilitator/Koordinator proyek.

Administration/Administrasi
·         Maintain up to date records of project documents, agreements, reports, photos and evaluations.  
Menjaga pembaharuan catatan dari dokumen proyek, persetujuan, laporan, foto dan evaluasi.

Capacity development/Pengembangan Kapasitas
·         Participate in the Performance Development Management (PDM) System.
Ikut serta dalam pelaksanaan Sistem Pengembangan Managemen.
·         Assume personal responsibility for career development, and improve technical knowledge through reading, on the job learning and training.
Menerima tanggungjawab untuk pengembangan karir, dan meningkatkan pengetahuan teknik melalui membaca, pembelajaran pada masa kerja dan pelatihan.
·         Be open to change, seek to continuously improve processes, and think creatively and innovatively.   
Terbuka untuk berubah, mencari terus menerus untuk memperbaiki proses dan berpikir kreatif serta inovatif.

Other/Lainnya
·         Adhere to World Vision Core Values, Policies and Procedures.
Mengikuti nilai inti dan kebijakan World Vision.
·         Perform other duties as may be assigned by your supervisor. 
Melaksanakan tugas lainnya yang diperintahkan oleh pengawas anda.

Knowledge, Skills, Abilities/Pengetahun, Keahlian, Kemampuan.


Education
Pendidikan
Tertiary education in relevant field/Pendidikan tambahan di Bidang terkait
Desirable/ Diharapkan
Knowledge
Pengetahuan
Good presentation and communication skills for a number of different audiences/Keahllian presentase yang baik untuk sejumlah penonton yang berbeda
Required/ Diperlukan
Fluent in Indonesian and/or Tetun/Lancar berbahasa Indonesia dan Tetum.
Required/ Diperlukan
English language skills (can speak, read and understand English)/Kemampuan berbahasa Inggris (bias berbicara, membaca dan memahami bahasa Inggris)
Preferred/ Disukai

Competent in the use of Microsoft Office computer programs including Word, Excel and Power Point/Cakap dalam mengunakan program computer Microsoft Office termasuk, Word, Exel dan Power Point.
Preferred/ Disukai
A driver’s license may be required/Kemungkinan membutuhkan surat Izin mengemudi.
TBA
Experience
Pengalaman
Minimum 2 years of work experience in related field/Minimal 2 tahun pengalamn kerja dibidang terkait
Required/ Diperlukan
Proven project management skills/Keahlian Management yang terbukti
Desired/ Diharapkan
Proven time management and organisational skills/Keahlian Management waktu dan organisasi yang terbukti.
Required/ Diperlukan.
Experience facilitating development projects and/or working with community members./Berpengalaman dalam memfacilitasi pengembangan proyek dan/atau bekerja dengan anggota masyarakat.
Preferred/ Disukai.
Proven experience as a team player/pengalaman yang terbukti sebagai bagian dari pemain team.
Preferred/ Disukai.

Work Environment
Lingkungan Kerja
Will work with all strata of the village but with an emphasis on women and children./ Akan bekerja dengan semua strata dari desa tetapi dengan penekanan pada kaum perempuan dan anak-anak





·            For more information and detailed position descriptions, please call (670) 331 2834.
·            Untuk informasi lebih lanjut dan terperinci diskripsi pekerjaan silakan memnaggil ke (670) 331 2834
·            Applicants should submit an application letter, CV and other documents to: HR Department, World Vision Timor Leste, Rua Jacinto de Candido/Rua D Fernando, Caicoli, Dili; or P.O. Box 43, Dili, Timor Leste.
·            Para pelamar silakan menyerahkan surat lamaran, CV dan dokumen lainnya ke alamat : Departemen HR, World Vision Timor Leste, Rua Jacinto de Candido/Rua D Fernando, Caicoli, Dili; or P.O. Box 43, Dili, Timor Leste.
·         Only short listed candidates will be notified and applications will not be returned.
·         Hanya seleksi kandidat yang akan diberitahukan dan aplikasi tidak akan dikembalikan

WVTL is committed to the principles of workplace diversity.
Women are encouraged to apply.
                       
Closing date 08 January 2010 at 5:00 pm
Tanggal penutupan 08 January 2010 jam 5.00 PM